Despre evenimente corporative

In Romania s-a infiltrat de mai putin timp decat in marea majoritate a Europei conceptul de evenimente corporative – Corporate Events, un trend venit de peste ocean. Acest tip de evenimente pot fi destinate angajatilor, partenerilor de afaceri sau clientilor/prospectilor.

O sa ma refer la evenimentele corporate pentru angajati, acestea fiind cele care ajuta organizatiile sa adune membrii intr-un mediu altfel decat cel in care lucreaza zi de zi pentru a interactiona unii cu altii, sa faca angajatii sa inteleaga mai bine cultura firmei si sa fie atasati de ea, le permite sa transmita informatii si mesaje care trebuie sa ajunga la toti angajatii, sa sarbatoareasca momente importante din viata companiei sau succese recente si sa marcheze sarbatori precum Craciun sau Anul Nou.

Este un termen mai extins decat cel de team-building, practic programele de team building fiind doar una dintre metodele de a crea partea distractivă și de educare a evenimentelor corporate.

Chiar daca tindem sa consideram ca e o practica potrivita doar pentru companiile cu numar mare de angajati, functioneaza la fel de bine si in cadrul companiilor mici, atata timp cat obiectivele evenimentului au fost clar stabilite.

corporate event rome 1

Cum putem sa ne asiguram ca evenimentul pe care vrem sa il organizam va fi unul de succes si va avea feedback bun din partea participantilor? Mai jos aveti cativa pasi esentiali in pregatirea unui eveniment corporativ:

  1. Stabileste scopul evenimentului – dorim sa motivam angajatii, sa le transmitem ceva, sa ii lasam sa interactioneze, sa stimulam comunicarea intre angajati, sa crestem atasamentul fata de companie, sa celebram succese, s.a.
  2. Clarifica profilul angajatilor – care e media de varsta, ce fel de activitati prefera in timpul liber, cat de mult timp ar aloca unui astfel de eveniment, in ce masura sunt familisti, s.a. Trebuie stabilit de asemenea ce impresie vrei sa le lasi si ce castiga ei in urma prezentei lor acolo.
  3. Stabileste tipul de eveniment – pe baza concluziilor in urma primilor 2 pasi, putem stabili mult mai usor care e tipul de eveniment potrivit. De exemplu, pentru celebrarea succesului pentru un grup foarte tanar se potriveste o petrecere de seara iar pentru un grup de angajati familisti cu scopul cresterii angajamentului putem organiza o zi cu in care toti sa vina cu familia.
  4. Crearea unei echipe de organizare – care poate fi interna sau mixta, in ideea in care se colaboreaza cu companii specializate in astfel de evenimente, care se pot asigura ca va fi memorabil pentru participanti, usurand cu mult munca celor din firma. De asemenea, pot obtine preturi mai bune la furnizori cu care colaboreaza deja de mai mult timp.
  5. Stabileste locatia, programul si tematica – necesare inainte de a incepe promovarea. Aici e important sa se stabileasca si un buget pentru eveniment.
  6. Promovarea evenimentului – prin metode cat mai diverse, inovative si personale care sa ajunga la toti potentialii participanti, insistand pe motivele pentru care merita sa participe si ce vor castiga in urma prezentei lor acolo. Multe companii apeleaza la oferirea de stimulente pentru prezenta cum ar fi cadouri, prezenta unor oratori sau a unor artisti cunoscuti, activitati interactive la care isi doresc sa participe, mancare si bautura din partea companiei si multe altele.
  7. Asigura-te ca lumea se simte bine – In cadrul evenimentului e important sa intelegi ca oamenii sunt acolo ca sa se simta bine si nu vor observa ca ceea ce s-a planificat nu e 100% la fel cu ceea ce se intampla la fata locului. Tot timpul vor interveni neprevazute si situatii de gestionat insa o atitudine pozitiva si orientata spre solutii imediate va face orice posibil.
  8. Aduna pareri in urma evenimentului – de la participanti, colaboratori, furnizori ca sa stii ce poti imbunatati in ocaziile viitoare.

Cu urmarirea pasilor de mai sus plus multa atentie la detalii ai toate premisele de a organiza un eveniment corporativ care sa ramana mult in amintirea participantilor. Apoi, sa te obisnuiesti cu intrebarea: cand va fi urmatorul? :)

corporate event solver