Prezinti si se retine. Simplu!

Ai de trimis un document unui client foarte important, dar nu poti pentru ca nu esti la birou. Rogi un coleg sa o faca iar acesta uita. Suna cunoscut? Participi la un targ, discuti cu un potential client, va intelegeti ca te suna, lucru care nu se mai intampla. Suna cunoscut?

Exista foarte multe cazuri frustrante in care prezentam ceva si fie se retine doar o parte din mesaj, fie se uita totul. Pe langa evidenta frustrare, aceste situatii costa multi bani si mult timp daca vorbim de companii.

Un mic truc foarte simplu poate rezolva peste 80% dintre aceste cazuri fara a necesita mare efort.

Practic exploatam modul de stocare a informatiilor in creier. Hackuim creierul daca va place.

Informatiile sunt stocate in memorie aranjate pe categorii. Exista o categorie pentru fiecare preocupare a noastra. Avem o categorie pentru informatiile legate de familie, de cumparaturi, de clienti, de furnizori, de tot ce ne preocupa.

Puteti sa va imaginati aceste categorii ca niste sertare cu documente in capul omului. Daca deschidem sertarul potrivit inainte de a oferi informatia, ea va fi stocata in locul potrivit si se poate accesa in orice moment.

In schimb, daca informatia este transmisa fara sa se deschida sertarul, ea ajunge in cutia “random” de unde unele lucruri ies, altele ba.

Ca sa va asigurati ca informatia ajunge in cutia potrivita este recomandat sa numiti categoria.

De exemplu daca doriti sa va asigurati ca documentul important ajunge la clientul important puteti sa-i spuneti colegului pur si simplu:

Doresc sa vorbesc cu tine despre un client. Mi-ar fi de ajutor sa trimiti documentul X in locul meu, clientului Y pana la ora Z.

Astfel veti deschide sertarul cu clienti importanti din mintea interlocutorului si va veti putea ocupa linistiti de alte trebuinte.

Acest mic truc este de fapt o unealta foarte puternica tocmai prin simplitatea ei. O folosesc atat in prezentari cat si in situatii obisnuite. O recomand oricui sa incerce. Feedbackul este binevenit.