Rolul companiei de training în procesul intern de învățare

Din momentul în care ne-am început activitatea, acum aproape 10 ani, și până astăzi, nevoile pieței de training s-au modificat regulat. În mare parte ca urmare a maturizării pieței pentru astfel de servicii. La început, relația cu clienții se baza în principal pe modul în care conținutul trainingurilor noastre acoperă obiectivele interne de învățare. Ni se specificau subiectele alese în urma analizei nevoilor. Le ofeream descrierea programelor, cu obiective și beneficii. Unde exista compatibilitate mare între cele două, începeam colaborarea.

Rolul 1: furnizarea de metode creative de training

Azi, doar furnizarea de conținut teoretic specific nu e un scop primar. Da, încă acționăm ca și curatori de informație pe diverse tematici. Însă în o mare parte din parteneriatele noastre ni se specifică exact teoria care trebuie acoperită în ideea de a o încadra într-un produs de training creativ, interactiv și aplicat. Pornim în acest demers cu o bază expansivă de colecții de conținut validat, instrumente testate și metode creative de livrare.

Rolul 2: oferirea de traineri specialiști în domeniul de activitate al clienților

Apoi, la livrarea programelor, rolul nostru e de a aduce în fața participanților nu doar traineri buni, ci specialiști în domeniu. Eu personal, am terminat Științe Economice, am lucrat în educație și vânzări în producție. Oricât de bun trainer aș fi, grupele de developers și QA nu ar accepta informații de gândire critică pe exemplele mele din fabrică. În schimb, trainerii noștri cu experiență practică relevantă în IT pot să le ofere exemple bune și să le răspundă la orice întrebare pe subiect, crescând astfel enorm valoarea trainingului pentru participant.

Rolul 3: oferirea de consultanță în alegerea soluțiilor de învățare  

În calitatea noastră de parteneri care oferă soluții de învățare, ne-am găsit de multe ori într-o situație ingrată în care am ofertat în afara cerințelor. Dacă consultantul care a discutat cu compania a observat că îndeplinirea obiectivelor de învățare se face mai degrabă cu un atelier practic de 4 ore și nu un training de 1 zi întreagă așa cum i s-a solicitat, a oferit ceea ce știa cu siguranță că aduce rezultate. În activitatea noastră, eficiența învățării primează și asta e ceea ce rămâne în urma intervențiilor noastre. Motivarea și noțiunile teoretice s-a demonstrat că dispar în proporție de 80% în primele 2 săptămâni după training. Ceea ce rămâne cu adevărat sunt abilitățile care se pot pune în practică imediat.

Rolul 4: furnizarea de instrumente eficiente în dezvoltarea abilităților
Rolul 5: motivarea participanților în a duce învățarea dincolo de sala de curs  

Continuând ideea de construire a abilităților, vedem foarte important rolul companiei de training în a oferi instrumente practice eficiente, care să susțină învățarea. Pentru participant, obiectivul e de a deveni mai bun la un anumit lucru. Pentru compania client, de a vedea o îmbunătățire în procese și mai apoi în rezultate organizaționale, ca urmare a învățării angajatului.

În acest scop, lucrăm la traininguri cu nivele de maturitate a abilităților, primele două fiind recunoșterea comportamentului și exemplificarea corectă a lui. Următorul pas e să facilităm manifestarea comportamentului. Iar ultimul nivel e construirea capacității de a oferi ajutor altor colegi în a deprinde și a manifesta comportamentul respectiv. E utopic să considerăm că orice abilitate se poate construi într-o jumătate de zi, fără efort activ după ieșirea din sala de training. Așa că, în ultimele două niveluri intervin instrumentele care se folosesc ulterior. Mai e de asemenea important în rolul nostru să construim motivația de a utiliza instrumentele dincolo de timpul petrecut cu trainerul.

Feedbackul cel mai bun primit de la participanți e legat de aprecierea pe care o primim că nu le-am umplut mințile timp de ore întregi cu teorii pe care nu le știu sau nu le pot aplica pe urmă. Iar de la partenerii din departamentul de HR aprecierea vine ca urmare a îndeplinirii obiectivelor lor. Credem că acest mod al nostru de a vedea rolul companiei de training e unul care aduce rezultate și încurajează oamenii să aprecieze învățarea, ceea ce până la urmă e scopul nostru suprem.

Insights