Training de inovație: cum punem creativitatea oamenilor în acțiune

  • 5 minute de citire

Am ales sa dezvoltăm training de inovație și creativitate pentru le a oferi clienților noștri un avantaj competitiv important. Implementarea unei culturi a inovației în companie e de multe ori un proces dificil dar necesar. Ce știm cu siguranță este că acest proces depinde mult de angajamentul și abilitatea de a inova a oamenilor pe care îi avem.

Trainingul l-am numit Creative Confidence. Denumirea pornește de la ideea următoare: e crucial ca angajații să aibă încredere că au abilitățile necesare pentru a fi creativi. Eu personal am considerat mult timp că sunt o persoană analitică și că asta vine în contradicție cu inovația. Totuși am învățat că mai degrabă aceste două abilități se completează reciproc. Doar că e nevoie să lucrezi conștient la a-ți dezvolta creativitatea latentă. Și oricum, nu toți suntem creativi în exact același fel. Putem avea roluri diferite în cadrul procesului de inovare.

Pentru a adăuga conținut, am analizat nevoile pieței din 3 perspective: cum arată viitorul, ce vor companiile și ce simt angajații.

Pentru a da o direcție companiilor, World Economic Forum a creat un top al abilităților necesare a angajaților pentru 2020. Analizând și anticipând nevoia companiilor de a se diferenția puternic, creativitatea a ieșit pe locul al treilea.

De asemenea, în proporție covârșitoare, 84%, proprietarii de afaceri consideră inovația un factor critic pentru succes. Însă doar 6% sunt mulțumiți cu modul în care e pusă în practică în compania lor. Ei așteaptă ca angajații să fie cei care aduc un suflu creativ în firmă. În același timp, 55% dintre angajați știu că angajatorul  vrea ca ei să inoveze. Îi blochează faptul că nu se consideră destul de creativi pentru asta și că nu sunt destul de încurajați în a inova.

Creative Confidence e un training de inovație care oferă participanților un algoritm pentru creativitate. Acesta le permite să depășească frica, sentimentul de automulțumire și condiționarea socială.

Dintre beneficiile pe care le bifăm când implementăm training de inovație aș mai specifica:

  • Participanții lucrează la construirea încrederii necesare pentru a inova.
  • Atelierul demonstrează rezolvarea problemelor creative în acțiune utilizând un set simplu de instrumente.
  • Participanții învață să aplice metode practice pentru a ieși din blocajele creative în cadrul proiectelor.

Inovația e despre oameni

Cartea Cele 10 fețe ale inovației ne-a demonstrat că inovația se referă în primul rând la oameni. Este vorba despre rolurile pe care le pot juca oamenii. Fiecare persoană din organizație poate aduce ceva valoros echipei din punct de vedere creativ. Nu este vorba doar de personalități precum Thomas Edison sau Steve Jobs. Este vorba despre eroii care lucrează în linia de front a companiilor. Nenumărați oameni și echipe care fac inovația să se întâmple zi de zi.

Inovația în acțiune

Un exemplu relevant este Richard Drew, angajat al companiei 3M. La începutul anilor 1920, compania fabrica și comercializa materiale abrazive. Într-o după-amiază pe la mijlocul anilor 20, vizitând un client care avea un atelier auto, Drew a observat o nevoie a acestuia. Pentru finisaje, era folosită o bandă adezivă puternică și o hârtie artizanală care strica munca efectuată. Mașinile aveau din nou nevoie de reparații după dezlipire. Timp de muncă mai lung, costuri mai mari și o insatisfacție a muncii pentru mecanici a fost ceea ce Drew a observat într-o scurtă vizită.

Drew a început o căutare lungă pentru combinația potrivită de materiale. Era decis să creeze ceea ce va deveni prima bandă din lume special concepută pentru mascare. După ceva timp, președintele companiei i-a spus să abandoneze proiectul și să se întoarcă la lucrările de îmbunătățire a șmirghelului.

Chiar și în lipsa unui buget pe care l-a solicitat dar nu i s-a aprobat, Drew a continuat să dezvolte și a ajuns la o variantă aproape finală a ceea ce numim acum bandă Scotch. E un produs utilizat enorm în întreaga lume și este o marcă înregistrată a companiei 3M.

Cine nu și-ar dori cât mai mulți oameni ca Richard Drew în organizația lor? Atenția la nevoile clienților și a companiei, încredere în capacitatea lor creativă, ambiție și un proces aplicabil de a inova e ceea ce oamenii au nevoie pentru a inova. La toate acestea lucrăm cu participanții când livrăm training de inovație.

Îți stăm la dispoziție pentru mai multe detalii, contactează-ne cu încredere pe pagina noastră de contact.

Referințe:
  • Kyung Hee Kim: The Creativity Crisis, Creativity Research Journal, 2011
  • PWC: Reinventing innovation. Five findings to guide strategy through execution, 2017
  • Accenture: Innovation: Clear Vision, Cloudy Execution, 2015
  • The Ten Faces of Innovation – Tom Kelley with Jonathan Littman, 2005
Innovation