Trenduri in team building pentru 2016

La inceputul fiecarui sezon, urmarim cu interes ce spun publicatiile de specialitate, companiile globale din acest domeniu, dar mai ales ce ne spun clientii si prospectii cu privire la ce isi doresc organizatiile si oamenii ei de la programele de team building pentru respectivul an.

Am reusit sa adunam cateva tendinte pe baza carora sa ajustam programele existente si sa dezvoltam programe noi, raspunzand cat mai bine nevoilor pietei de team building:

  1. Orientarea catre realism – oamenii din organizatii sunt mult mai ancorati la realitate si simt nevoia de a primi acces la experiente reale, cu mize mai mari si unde oamenii care lucreaza impreuna simt faptul ca fiecare e important si neindeplinirea rolului propriu duce la consecinte puternice pentru toata echipa. In momentul de fata, cele mai multe dintre programele de pe piata sunt bazate pe ateliere care actioneaza ca metafore pentru situatii reale, insa sunt departe de a fi simulari reale ci mai degraba jocuri cu context.

 

  1. Personalizarea programelor – pentru investitia realizata intr-un program de team building orice organizatie se asteapta la un ROI (return on investment). Obiectivele stabilite si comunicate pot sa coincida mai mult sau mai putin cu programele deja existente si se intampla deseori sa renunte la unele dintre ele pentru ca nu exista varianta perfecta de program care sa dea check tuturor cerintelor organizatiei. Tot mai multe companii au cerinta de la furnizorii de team building sa personalizeze programele ca sa existe posibilitatea indeplinirii tuturor obiectivelor, fiind in acelasi timp ca tematica si activitati pe gustul celor care vor participa la acestea.

 

  1. Necesitatea dezvoltarii de abilitati – mai mult decat crearea sinergiei in cadrul echipelor, programele de team building trebuie sa raspunda dorintelor individuale ale fiecarui participant pentru a fi considerat un succes. Introducerea unor activitati care permit participantilor sa castige noi abilitati sau sa le dezvolte pe cele existente este motivant pentru ei in ceea ce priveste implicarea si creste gradul personal de satisfactie la finalul team buildingului.

 

  1. Experiente outdoor – tot mai multe organizatii se indreapta catre organizarea evenimentelor pentru echipe in mediu outdoor. Acest lucru are diverse beneficii precum: echipele pot petrece mai mult timp impreuna fara alte persoane, este demonstrat faptul ca petrecerea timpului in natura are un efect pozitiv asupra sanatatii mintale si a chefului de munca, ofera mai multe posibilitati pentru activitati diverse, de orice tip de complexitate.

 

  1. Celebrarea succesului – Una dintre practicile cele mai importante de leadership este recompensarea oamenilor care au adus rezultatele asteptate si pur si simplu sarbatorirea succeselor avute ca urmare a efortului comun. Multe dintre programele cerute de catre clienti veneau ca urmare a unui succes al echipei care merita recompensata prin activitati distractive si ne asteptam ca acest lucru sa continue, tot mai multi manageri intelegand importanta celebrarii rezultatelor bune.

 

  1. Introducerea tehnologiei – Drone, aparate Go-Pro, aparate de filmare, tablete, boxe audio, realitati virtuale – sunt doar cateva din lucrurile care incep sa fie folosite in evenimentele de team building la nivel global. E un trend care ne asteptam sa fie mai puternic in anii urmatori avand in vedere dezvoltarea rapida a tehnologiei din zilele noastre.